CA | ES | EN | FR

Centre btt de la Seu d'Urgell

Centres BTT/FCC

Altres dades d'interès

Planol
Google Earth Track (.GPX)
Esteu aquí: Inici Rutes btt Sant Joan Vell
Del santuari nou cap a l’antic. Un trajecte planet i sense cap complicació, entre boscos antics i muntanyes més antigues encara.
52 Sant Joan Vell
  • Primavera / Estiu / Tardor
Sant Joan Vell
Veure més informació

Al coll de la Basseta hi ha el refugi, centre logístic de tot el sector de Sant Joan de l’Erm. Ben a la vora hi ha l’ermita nova consagrada a Sant Joan. Les restes de la vella són a uns sis kilòmetres, en direcció al Pallars. L’excursió és curta i sense cap dificultat orogràfica especial. Cal anar a buscar la pista que passa per l’esquerra del refugi i continua en direcció NO. Entre els practicants d’esquí de fons és la coneguda com “l’autopista”: és força plana, ideal per a aprendre a mantenir l’equilibri sobre les fustes..A l’esquerra anem trobant d’altres trencalls, que porten cap a la part més alta de l’estació. Una breu pujadeta i haurem superat el serrat de l’Oratori, des d’on es baixa de seguida fins a Sant Joan Vell. Les restes del santuari són encara impressionants. Sant Joan de l’Erm és una fundació medieval –documentat ja al segle X-, i servia d’aixopluc als viatgers que travessaven aquells boscos, pas obligat entre el Pallars i l’Urgellet. Fou també quarter general d’un temible general carlí, el Ros d’Eroles i –això ja és més discutible– amagatall del Sant Graal. L’ermita tancava per Tots Sants, i no es tornava a obrir fins a l’arribada del bon temps. Sant Joan fou incendiat el desembre de 1936. Des del santuari es veuen els vessants pelats del solà de Romadriu: el poble del mateix nom és al fons de la vall, i deu la seva fama immortal a la Vella de Romadriu, protagonista d’una conegudíssima faula metereològica: els Manllevats (els dies que l’abril va demanar al març per matar el ramat de la vella).

25700 La Seu d'Urgell, telèfon: 973360092, fax:973360192 | parcolimpic@parcolimpic.cat