CA | ES | EN | FR

Centre btt de la Seu d'Urgell

Centres BTT/FCC

Altres dades d'interès

Planol
Google Earth Track (.GPX)
Esteu aquí: Inici Rutes btt La Seu – Sant Joan de l’Erm
Llarga però esplèndida ascensió a Sant Joan des de la capital de la comarca, passant per l’obaga de la vall de Castellbò.
45 La Seu – Sant Joan de l’Erm
  • Tot l' any
La Seu – Sant Joan de l’Erm
Veure més informació

L’aproximació a la vall de Castellbò la farem per Castellciutat i per Benavarre i Bellestar, des d’on baixarem cap al poble d’Aravell. A partir d’aquí trobem la carretera general que puja per la sonala de la vall. Tot i estar asfaltada, és prou entretinguda i tranquil.la, i ens permetrà arribar en poca estona a Castellbò, poble famós per ser refugi de càtars i flagell d’inquisidors.

Sortim de Castellbò pel pont que hi ha al peu del poble –el romànic no, l’altre– per anar a buscar la pista que porta als llogarrets de Cercèdol i Castellnovet. A partir d’aquí l’ascensió continua sense ensurts, pels boscos mítics (i rovellonaires) del Plantat de Vilamitjana, i permet prendre bones vistes de tota la solana de la vall de Castellbò, per anar mig planejant fins al solitari poble de Carmaniu. Passem per damunt del poble per anar a buscar la carretera asfaltada, que haurem de prendre durant uns pocs centenars de metres. A l’esquerra arrenca una altra pista. Aquesta sí que puja amb una certa contundència, i de seguida ens fa guanyar alçada. Vorejarem la Roca Redona més amunt del coll de Jou per passar a la banda solana, just per damunt de Pallerols del Cantó. Pel coll de Pou tornarem a penetrar a l’obaga. Molt a prop d’aquest coll hi ha un bonic dòlmen, amb la coberta partida per un llamp. No està senyalitzat, però no és difícil de trobar: cal buscar, al coll mateix, un carreró de treure fusta i seguir-lo uns cent metres.

La següent etapa és el coll de Leix. Ja falta molt poquet per arribar a la Basseta, una última pujadeta. Al refugi, tot esforç de la seva recompensa.

El retorn el farem parcialment per l’intinerari de la pujada, torna a passar pel coll de Leix i el coll de Jou, i continua carenant en direcció sud, fins a sortir a Vilamitjana. Des d’aquí, es baixa fins al fons de la vall per tornar a trobar la carretera principal i, sense més complicacions, retornar a la Seu.

25700 La Seu d'Urgell, telèfon: 973360092, fax:973360192 | parcolimpic@parcolimpic.cat